"Skarbówk" we Wrocławiu będzie sprawniej obsługiwać klientów

czwartek, 2.4.2015 10:40 521 0

Dyrektor Izby Skarbowej we Wrocławiu informuje, że od 1 kwietnia administracja podatkowa funkcjonuje w innej formule niż dotychczasowa. Izba skarbowa i podległe jej urzędy skarbowe stały się jedną jednostką budżetową, a dla wszystkich pracowników tej administracji w województwie pracodawcą jest izba skarbowa. Efektem tych zmian będzie lepsza wydajność, przejrzystość i szybkość działania administracji podatkowej oraz skuteczność w zakresie koordynacji realizowanych zadań i poziomu świadczenia usług publicznych. Zmiany, które weszły w życie, nie mają wpływu na siatkę urzędów skarbowych.

Nastąpiło połączenie izb i urzędów skarbowych, które odbyło się na poziomie każdego województwa i polega na konsolidacji zadań pomocniczych wykonywanych dotąd odrębnie przez wszystkie jednostki organizacyjne. Izba skarbowa i podległe jej urzędy skarbowe stały się jedną jednostką budżetową. Zadania dyrektora generalnego oraz kierownika jednostki budżetowej pełnidyrektor izby skarbowej, natomiast pracodawcą osób zatrudnionych w tak rozumianym urzędzie jest izba skarbowa.

Dyrektor izby skarbowej odpowiada za wszystkie zadania zwane procesami pomocniczymi, realizowanymi dotychczas odrębnie przez izby i urzędy w zakresie: obsługi finansowej i kadrowej, zarządzania majątkiem, remontami i inwestycjami, zamówień publicznych, obsługi informatycznej, audytu, kontroli zarządczej, zarządzania jakością, komunikacji oraz informacji prawnie chronionych. Naczelnicy urzędów skarbowych nadal są organami podatkowymi I instancji i organami egzekucyjnymi, a dyrektorzy izb skarbowych, jak dotychczas, organami nadzoru i organami podatkowymi II instancji.

Zmiany nie spowodowały likwidacji urzędów skarbowych, a pracownicy realizują zadania w nowej formule organizacyjnej. Część osób zatrudnionych w komórkach zajmujących się do tej pory zadaniami pomocniczymi (np. rachunkowością budżetową, kadrami, informatyką) wykonuje swoje zadania bezpośrednio w strukturze izb skarbowych. Część rozpoczęła natomiast realizację innych zadań, takich jak obsługa podatnika, kontrola podatkowa, czy egzekucja administracyjna.

Zmiany te wpłyną pozytywnie na wydajność, przejrzystość i szybkość działania administracji podatkowej, a także poprawią skuteczność w zakresie koordynacji realizowanych zadań oraz poziom świadczenia usług publicznych. Pozwolą lepiej wykorzystać istniejące zasoby kadrowe, co przełoży się na jakość realizowanych zadań związanych z obsługą i wsparciem podatnika, poborem podatków oraz dyscypliny podatkowej, które odgrywają istotną rolę w realizacji podstawowego celu administracji podatkowej.

Klienci administracji odczują poprawę pracy urzędów skarbowych w zakresie obsługi podatników poprzez wzrost efektywności ich działania oraz usprawnienie wewnętrznych procesów.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)