Chcą remontu Gajowickiej i nowej linii tramwajowej

niedziela, 7.2.2016 08:15 4784 1

Mieszkańcy Wrocławia walczą o nowe połączenia tramwajowe. Pojawiły się już inicjatywy utworzenia nitki tramwajowej na Psie Pole, Jagodno i Muchbór Wielki. Teraz mieszkańcy Gajowic chcą tramwaju, który będzie kursował ulicą Gajowicką.

Na Facebooku pojawiła się inicjatywa, która ma na celu "wypromować" idee tramwaju, ale także zwrócić uwagę na potrzebę remontu całej ulicy Gajowickiej.

- Gajowicka jest jedną z ważniejszych ulic w naszym mieście, przebiega ona na granicy dużych osiedli, a w perspektywie inwestycji, jakie powstają w naszym mieście, nabiera coraz większego znaczenia komunikacyjnego. Bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców poruszających się po Gajowickiej jest bardzo złe, krzywe dziurawe chodniki, dziurawa jezdnia, źle zaprojektowane skrzyżowania, niewłaściwe doświetlenie przejść ... to tylko część elementów wpływających na potrzebę kompleksowej przebudowy. Gajowicka musi zostać dobrze zaplanowana, nie może stać się kolejną "miejską autostradą". Prawidłowa komunikacja, bezpieczeństwo, zapewnienie i uporządkowanie miejsc parkingowych to priorytet – tłumaczą inicjatorzy akcji.

Inwestycje, które zdaniem mieszkańców Gajowic, będą oddziaływać ul.Gajowicką:
- Budowa mostu przez Ślęzę połączenie racławickiej z Aleją Piastów.
- Rozbudowa Centrum Południowego wzdłuż ul Gwiaździstej.
- Budowa Centrum Historii Zajezdnia przy ul. Grabiszyńskiej na terenie dawnej zajezdnia autobusowej.
- Budowa budynku wielorodzinnego przy ul.Kruczej 2, obok ul. Zaporoskiej
- Budowa biurowca Tauron przy Powstańców Śląskich
- Przebudowa pawilonu handlowego przy ul. Grabiszyńskiej
- Kończący się remont biur w zespole budynków Wojskowych Gajowicka/Pretficza

Patryk Wrona, nasz ekspert od transportu pasażerskiego, o pomyśle tramwaju na Gajowickiej:

Pomysł odbudowy tramwaju na ul. Gajowickiej niewątpliwie jest interesujący, szczególnie w kontekście rozwoju komunikacji zbiorowej we Wrocławiu. Moim zdaniem odbudowa tej trasy ma swoje uzasadnienie:

- linia rezerwowa dla ulic Grabiszyńska oraz Powstańców Śląskich
- poszerzenie zasięgu tramwaju
- linia ta jest istotna w kontekście budowy tramwaju na Oporów (przez Racławicką).

Z drugiej strony jeśli spojrzymy na system wrocławski całościowo, to budowa tramwaju na ul. Gajowickiej nie ma wysokiego priorytetu. W kolejce od dekad czekają dużo pilniejsze inwestycje - tramwaj na Jagodno, Psie Pole, Muchobór Wielki i Nowy Dwór, na Popowice, do tego dochodzą kolejne osiedla (między innymi Krzyki Partynice, Maślice Wielkie, Bartoszowice, Ołtaszyn, Stabłowice), gdzie rozbudowa sieci tramwajowej powinna nastąpić jak najszybciej. Ponadto priorytetem władz nie jest komunikacja zbiorowa, przez co obecne finansowanie nie wystarcza na pokrycie potrzeb transportowych. 

Niestety, szanse na odbudowę torowiska na ul. Gajowickiej są nikłe, myślę, że Wrocławianie szybciej doczekają się remontu jezdni i nowych parkingów, chodników czy ścieżek rowerowych, niż tramwaju.

 Adriana Boruszewska Doba.pl

Przeczytaj komentarze (1)

Komentarze (1)

aqqa środa, 01.02.2017 21:57
Niestety, kasiora miasta leciała na lewo i prawo na głupoty,...