Darmowa kawa w księgarni Autorska #czytamwroclaw

czwartek, 8.9.2016 15:46 3502 0

8 września już po raz drugi odbył się Międzynarodowy Dzień Walki z Analfabetyzmem, podczas której  wrocławianie zachęcani byli  do podzielenia się swoją pasją do czytania książek i przyłączenia się do akcji #czytamwroclaw.

Wpadnij z książką na kawę

W tym roku partnerem akcji była również Księgarnia Autorska w Pasażu Grunwaldzkim. Tu na zaczytanych wrocławian oprócz akcyjnych zakładek czekała darmowa kawa. - Każdy, kto 8 września przyjdzie do Księgarni Autorskiej, zrobi sobie zdjęcie z książką i udostępni je w serwisie Instagram lub Facebook (jako publiczne) wraz z hasztagiem #czytamwroclaw, otrzyma za darmo filiżankę kawy - zachęcała księgarnia

- To kolejna akcja, która pozwala zwiększyć zainteresowanie książkami. Czytelnictwo w Polsce nie jest może na najwyższym poziome i każda akcja jest cenna w tym względzie, dlatego jesteśmy otwarci na wszystkiego rodzaju tego typu akcje. Czy ludzie coraz więcej czytają czy mniej to jest mniej więcej taki sam poziom. Oczywiście badania wskazują zniżkę, ale są to wahania. To tak naprawdę zależy to od roku i zdarzały się lata kiedy premiery były duże, że ten skok był nagle dość wysoki i ogłaszano sukcesy, że czytelnictwo się zwiększa, ale tak na prawdę ono utrzymuje się cały czas na dość równym poziomie, niskim, bo warto żeby było wyższe. Jednak jest grupa czytelników, dość duża, którzy czytają dużo, regularnie, kupują książki także bez nich nie istnielibyśmy. Charakterystyką naszą jest to, że znajdujemy się w centrum handlowym co powoduje, że rozpiętość wiekowa ludzi, którzy czytają jest dość duża od najmłodszych po seniorów, ale częściej zaglądają kobiety. Dodatkowym prezentem, atrakcją jest darmowa filiżanka kawy co przyciąga ludzi by wejść i przeczytać kolejny rozdział książki. A też rynek książki jest tak skonstruowany a nie inaczej, że opiera się na rabatach i jakby klienci są przyzwyczajeni, że książki są w obniżonych cenach. Teraz jest tak na prawdę kwestia wymyślenia czegoś na nowo, czegoś zupełnie zaskakującego co zachęci by dana osoba do nas przyszła i myślę, że darmowa filiżanka kawy może być tym przyciągającym bonusem. Nasza księgarnia wyróżnia się choćby wystrojem i to, że staramy się stworzyć domową atmosferę to, że staramy się wyglądamy tak jak mieszkanie typowego polaka z salonem, kuchnią i łazienka  jest bez przyczyny. Chcemy zrobić tak by klient, który do nas trafi poczuł się swojsko, bezpiecznie i miał czas usiąść przeczytać i zakupić daną książkę. Druga cecha wyróżniająca nas od konkurencji to obsługa. U nas tą obsługę znajdzie. Będzie mógł porozmawiać na spokojnie ze sprzedawcą, który jest przygotowany na to by polecić książkę każdemu czytelnikowi. My jesteśmy księgarnią młodą. 22 sierpnia minął nam rok obchodziliśmy urodziny. My tak na prawdę jesteśmy na początku drogi. Dopiero tworzymy bazę klientów. Mamy bardzo dużo swoich stałych klientów, którzy dotarli do nas, cieszą się że jesteśmy i doceniają nasz wkład w rynek księgarski. Natomiast oczywiście tak jak każda firma handlowa chcemy więcej i staramy dotrzeć do szerszego grona co nie jest proste ze względu na to, że jeszcze ta nasza marka nie przebija się tak jak choćby nasza konkurencja. Jesteśmy otwarci na każde akcje, ale i też organizujemy swoje. Staramy się w każdym miesiącu żeby to była jakaś akcja tematyczna związana z danym miesiącem, czy w danym miesiącu polecamy danego autora. W dniu urodzin była to akcja rabatowa z zanurzeniem się w wannie z rabatami. Teraz z racji tego, że 9 września jest premiera nowej książki Marka Krajeskiego pt."Mok" to wokół tego mamy zbudowane eventy i z racji tego mogę zaprosić 28 września na spotkanie z autorem. Także myślę, że będzie to duża atrakcja i zgromadzi dużo fanów i czytelników pana Marka Krajewskiego. Staramy się żeby każdy dzień był troszkę inny w naszej księgarni. Staramy się by w jakiś inny sposób pokazać jakąś książkę, jakiś tytuł, jakiś dzień. W sierpniu był dzień włóczykija i polecaliśmy "Muminki". W sobotę był dzień narodowe czytanie i czytaliśmy "Quo vadis".Staramy się by było tego jak najwięcej tak żeby cały czas coś się działo, żeby można było tych klientów zachęcić do przyjścia i zostali z nami troszkę dłużej -  mówi dla Doba.pl, Grzegorz Kacała, kierownik księgarni, Księgarnia Autorska w Pasażu Grunwaldzkim

Foto.: Wojciech Bolesta - Doba.pl

Dodaj komentarz

Komentarze (0)