Jak grzeje pasażerów wrocławskie MPK?

poniedziałek, 23.11.2015 09:26 4595 3

Zima już tuż tuż, we Wrocławiu z dnia na dzień temperatura spada. Również w pojazdach komunikacji miejskiej. Kiedy więc zaczynają grzać w autobusach i tramwajach? Sprawdzamy!

- Instrukcje dla motorniczych oraz kierowców autobusów zawierają zapis, który mówi, że dodatkowe ogrzewanie, zarówno w autobusach jak i w tramwajach, włączane jest na podstawie informacji pogodowych uzyskanych na zajezdni przed rozpoczęciem pracy, a także w uzgodnieniu z dyspozytorem z centrali ruchu - informuje Agnieszka Korzeniowska z wrocławskiego MPK i dodaje, że kierowcy autobusów oraz motorniczowie prowadzący tramwaje bez automatycznego systemu regulowania temperatury uruchamiają piec CO w przypadku, gdy temperatura powietrza wynosi zero stopni lub mniej. - Mamy jednak na uwadze fakt, że odczuwalna temperatura różni się nieco od tej faktycznej i może doskwierać pasażerom. Dlatego jeśli temperatura powietrza przekracza 0 stopni Celsjusza, a ta odczuwalna jest niższa - również grzejemy.

Jeśli temperatura otoczenia oscyluje między 0°C a +5°C – uruchamia się pierwszy, niski stopień ogrzewania, jeżeli zaś temperatura otoczenia spadnie poniżej 0°C – uruchamia się najwyższe parametry ogrzewania.

To kierujący ostatecznie dobierają konkretne ustawienia ogrzewania w pojeździe, bo to motorniczy lub kierowca jest w stanie uwzględniać też takie czynniki jak: miejsce w którym jest autobus czy tramwaj, np.inna temperatura będzie, gdy pojazd porusza się w centrum osłoniętym od wiatru, inna -  na trasie do Leśnicy poza centrum, inna w pojeździe, w którym jedzie kilka osób - inna w tłoku w szczycie, inna gdy pasażerowie korzystają ze wszystkich drzwi, inna gdy otwiera się tyko pojedyncze. To wszystkie czynniki mogą mieć wpływ na drobne zróżnicowanie ustawień ogrzewania w zależności od pojazdu - wyjaśnia rzecznik.

W nowszych pojazdach, tj. skoda, solaris, mercedes, kierujący ustawia odpowiednią temperaturę, co oznacza, że nawiew ciepłego powietrza  działa cały czas do momentu jej osiągnięcia. W starszego typu pojazdach ustawia się odpowiedni stopień ogrzewania (ustawiane skokowo). To oznacza również, że jeśli pasażerowie zwrócą uwagę kierującemu na to, że jest zbyt ciepło lub zbyt zimno, motorniczy lub kierowca uwzględni to w ustawieniach.

Adriana Boruszewska Doba.pl

Przeczytaj komentarze (3)

Komentarze (3)

poniedziałek, 23.11.2015 11:55
taaa motorniczy zazwyczaj se siedzi w kabinie i ma na...
Lutek wtorek, 24.11.2015 10:31
A świstak siedzi i zawija w sreberka. Marudzenie najwyższego sortu,...
Janicka poniedziałek, 23.11.2015 11:12
Bardzo klarownie wszystko wytłumaczone i ten fragment warty podkreślenia: "To...