Jakie plany w obrębie Lipy Piotrowskiej i Osiedla Kminkowego?

wtorek, 23.5.2017 14:04 1195 0

Podczas dzisiejszej (23 maja) konferencji prasowej przedstawiony został kompleksowy program dotyczący różnorodnej komunikacji, która stanie się do 2020 roku alternatywą dla samochodów. Przebudowa ulicy Obornickiej – Pełczyńskiej – Zajączkowskiej, uruchomienie od  1 września nowej pętli autobusowej oraz nowej linii 111, budowa parkingu przesiadkowego Parkuj i Jedź na przystanku Wrocław Osobowice, a także nowe stacje rowerowe i ścieżki powinny pozwolić na swobodne skomunikowanie Osiedla Kminkowego w obrębie Lipy Piotrowskiej z Różanką, Promenadami Wrocławskimi, pl Bema, aż do Ronda Regana. 

To kompleksowe podejście do komunikacji niesamochodowej, które posłuży mieszkańcom do wyboru optymalnego dla nich sposobu podróżowania – podsumowała Agnieszka Cybulska Małycha, dyrektor Departamentu Zrównoważonego Rozwoju

 

LIPA PIOTROWSKA : Co w najbliższych latach dla osiedla? 

1.        ULICA  OBORNICKA-PEŁCZYŃSKA-ZAJĄCZKOWSKA - MODERNIZACJA

Projekt przebudowy ciągu drogi wojewódzkiej 342 jest w trakcie opracowania. Rozpoczęcie realizacji ulicy planuje się w 2018r. Fragment ulicy Pełczyńskiej – od Kominiarskiej w kierunku osiedla jest w tej chwili w końcowej fazie modernizacji wynikającej z inwestycji MPWIK – odtwarzana jest nawierzchnia oraz dobudowane są fragmenty chodników – tam gdzie ich do tej pory nie było. Zostaną także wprowadzone dodatkowe rozwiązania, które pozwolą w maksymalnym stopniu „zintegrować” przestrzennie i funkcjonalnie oba odcinku ulicy – tak aby zapewnić mieszkańcom wygodę przemieszczania się pieszo i rowerem.  

2.        NOWA PĘTLA AUTOBUSOWA NA OSIEDLU

Przetarg na realizację zadania został już ogłoszony z terminem zakończenia robót wyznaczonym na 25.08.2017. – dotyczy budowy łącznika ul. Cynamonowej z ul. Pełczyńską wraz z pętlą autobusową. Wybrany został wykonawca PRIB Export-Pribex Z Warszawy. Planowany termin zakończenia zadania to 25.08.2017r. i uruchomienie linii autobusowej z dniem 1 09.2017 r.


3.          NOWA LINIA AUTOBUSOWA NA OSIEDLU
Nowa linia autobusowa pojedzie z nowej pętli na osiedlu Cynamonowym, przez ul. Obornicką, Zachodnie Śródmieście, pl. Bema i dalej do Ronda Reagana. Po drodze zatrzyma się w ważnych miejscach przesiadkowych – najpierw przy przystanku Wrocław Osobowice, potem na ul. Bałtyckiej umożliwi przesiadkę na tramwaj, „zahaczy” o węzeł przesiadkowy Broniewskiego, na którym krzyżuje się wiele linii tramwajowych i autobusowych. Następnie przejedzie przez miejsca przesiadkowe przy Wzgórzu Słowiańskim i na placu Bema, aby ostatecznie dojechać na Rondo Reagana

4.        PARKUJ I JEDŹ NA PRZYSTANKU WROCŁAW OSOBOWICE
W tym roku Wrocław otrzymał dofinansowanie z ZIT na budowę systemu parkingów przesiadkowych Parkuj i Jedź. Parking taki przy przystanku Wrocław Osobowice zapisany jest w grupie zadań do Etapu II – po 2018, ale do 2020. Inwestycje te są przygotowywane, ale są one jednak w większości uzależnione od pozyskania terenów obecnie nie należących do Miasta Wrocław tylko do PKP lub do ANR. Parking przy przystanku Wrocław Osobowice planuje się na ok. 140 mp 

5.        STACJA ROWEROWA WRM

Najbardziej na północ wysunięta stacja rowerowa znajduje się obecnie przy skrzyżowaniu ul. Broniewskiego i Kasprowicza, w obrębie węzła przesiadkowego. Żeby stacje rowerowe tworzyły spójny system umożliwiający poruszanie się rowerem w zakresie 20 min. przejazdu darmowego powinny znajdować się w odległości nie większej niż 1km. Tak więc, dla obsługi osiedla Lipa Piotrowska najkorzystniejsze byłoby zrealizowanie ciągu stacji w jego kierunku np. w następującym układzie: w rejonie wojska przy ul. Obornickiej, potem na przystanku Wrocław Osobowice i ostatniej w centralnej części osiedla np. w rejonie ul. Waniliowej. Taki układ gwarantuje efektywne wykorzystanie systemu. W 2018 roku planujemy opracowanie zakresu rozwoju systemu WRM. 

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)