Jest wykonawca torowiska na Hubskiej

wtorek, 8.8.2017 13:40 967 0

Konsorcjum firm Balzola Polska i Balzola S.A złożyły już po raz drugi najbardziej korzystną ofertę w przetargu na budowę trasy tramwajowej na ul. Hubskiej.

To był drugi już przetarg na wykonanie inwestycji na Hubskiej. Wzięło w nim udział sześć firm. Pierwszy zakończył się oprotestowaniem przez uczestników i postępowanie trzeba było powtórzyć. Najkorzystniejszą ofertę na ponad 35 milionów złotych i tym razem złożyło polsko-hiszpańskie konsorcjum firm z rodziny Balzola. – Wyniki przetargu muszą się jeszcze uprawomocnić i wtedy dopiero będziemy mogli przystąpić do podpisania umowypodkreśla Marek Szempliński, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planami drogowców to roboty rozpoczną się na przełomie września i października. – Inwestycja ruszy, jak zakończą się formalności i trwające jeszcze prace na ul. Dyrekcyjnej – mówi Marek Szempliński.

Nowe torowisko na Hubskiej to ważne udogodnienie dla komunikacji miejskiej. Obecnie, tramwaje jadące z Gaju kursują przez ulicę Glinianą i w stronę centrum przebijają się pod wąskim wiaduktem na ul. Stawowej korzystając z tego samego torowiska, którym jeżdżą linie obsługujące ul. Ślężną, od Parku Południowego. Dzięki połączeniu przez Hubską lepiej będzie można wykorzystać torowisko na Pułaskiego i Małachowskiego-Piłsudskiego.

W ramach planowanej inwestycji powstanie wydzielone torowisko tramwajowe na odcinku między Glinianą a Dyrekcyjną. Wydzielone zostaną pasy ruchu dla reszty pojazdów, w tym ścieżki rowerowe, wybudowane będą nowe chodniki.

Ponieważ projekt polega głównie na rozbudowie linii tramwajowej nie sposób nie wspomnieć o dwóch nowych przystankach wiedeńskich, czyli takich jak np. na ul. Krupniczej. W tym rozwiązaniu peron jest przedłużeniem chodnika i zarazem wyspą spowalniającą ruch samochodowy.

Wykonawca przebuduje również skrzyżowanie ul. Hubskiej z Dyrekcyjną oraz wymieni zniszczoną nawierzchnię pod wiaduktem kolejowym.

Według planów Wrocławskich Inwestycji prace potrwają do końca 2018 roku. 

Źródło: Wrocław.pl Foto: Wrocław.pl/wizualizacja Wrocławskie Inwestycje

Dodaj komentarz

Komentarze (0)