Już niedługo z Wrocławia do Poznania dojedziemy w 1 godzinę i 40 minut

środa, 28.1.2015 08:25 4049 0

Prace modernizacyjne na 58. kilometrowym odcinku linii kolejowej E 59  Wrocław – granica województwa dolnośląskiego mają się zakończyć do końca 2015 roku. Główne roboty są teraz realizowane na ternie samego Wrocławia. Większość zasadniczych prac  przy przebudowie 10 wrocławskich wiaduktów została już wykonana. Zakończone zostały prace modernizacyjne najdłuższego mostu kolejowego nad Odrą na Osobowicach. Od ubiegłego tygodnia ruch pociągów prowadzony jest już na obu konstrukcjach mostowych. 

Wrocław Popowice - wiadukt budowa przyczółków 

- Do ukończenia pozostały dwa główne, newralgiczne obiekty – wiadukt nad ul. Grabiszyńską i nad ul. Starogroblową. W części kolejowej wiadukt nad  ul. Starogroblową powinien zostać  wykonany do końca I kwartału. W tym tygodniu zaplanowana jest operacja wsuwania dwóch ostatnich nowych przęseł wiaduktu w środkową część obiektu. W połowie roku powinien zostać przywrócony do obsługi pasażerskiej przebudowany peron na stacji Wrocław Popowice – sąsiadujący bezpośrednio z wiaduktem - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe S.A i dodaje, że na przystanku osobowym  Wrocław Mikołajów oprócz peronów, przebudowywane  jest przejście podziemne. - Pod koniec kwietnia powinno zostać częściowo udostępnione – zapewniając przejście na peron nr 1. Całe przejście -  z dojściem do peronu nr 2  i przejściem na drugą stronę przystanku wykonawca ma ukończyć w III kwartale tego roku - zapewnia Siemieniec.

Modernizacja linii poznańskiej w granicach Wrocławia to największą przebudowa trasy kolejowej w mieście. Zyskuje na niej nie tylko pasażer kolei, ale także mieszkańcy Wrocławia – poprawi się komunikacja pod wiaduktami, w obrębie stacji i przystanków, estetyka i funkcjonalność kolejowych obiektów.

W 2015 roku po zakończeniu prac na dolnośląskim odcinku trasy, pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Podróż najszybszym pociągiem z Wrocławia do Poznania zajmie około 1 godziny i 40 min.

Modernizacja 58 km linii dwutorowej to 12 przebudowywanych stacji i przystanków z dostępem dla osób o ograniczonej mobilności, 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 mostów, 10 wiaduktów na terenie Wrocławia, 15 km ekranów akustycznych, 2 ekodukty i 49 separatorów dla ochrony czystości wód.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)