Pierwszy Moderus Beta już we Wrocławiu. Zobacz! [FOTO, WIDEO]

piątek, 11.12.2015 13:00 8508 4

W piątek nad ranem do Wrocławia trafił pierwszy z sześciu zamówionych Moderusów Beta MF 19AC, wyprodukowany przez poznańską firmę Modertrans. Producent szykuje tramwaj do odbioru przez MPK.

Tramwaje z Poznania, podobnie jak Twisty z Pesy, będą stacjonować na zajezdni przy ul. Kamiennej.  

Zgodnie z umową poznański producent ma dostarczyć wszystkie pojazdy jeszcze przed świętami. Po testach i przeszkoleniu motorniczych wyjadą one na ulice - jeszcze w tym roku. Tramwaje są uniwersalne i nie będą przypisane do konkretnych linii. 

Z naszych informacji wynika, że Moderusy zastąpią Konstale 105 Na.

Moderusy Beta są konstruowane w taki sam sposób jak wrocławskie Protramy 205 WrAs. Moderusy są częściowo niskopodłogowe (25% udziału). Masa jednego pojazdu  to w przybliżeniu 41 ton. 

CZYTAJ: Nowe tramwaje we Wrocławiu. Nasz ekspert porównuje

Parametry:

- dł.: 28250 mm

- dzer.: 2354 mm

- człon niskopodłogowy:

- liczba miejsc: 214 (siedzących: 40, stojących: 174)

- liczba drzwi: 5 (1 jednoskrzydłowe + 4 dwuskrzydłowych)

- wózki napędowe: 4 szt. skrętne

- napęd: asynchroniczny

- kolor – metalic blue

 Wyposażenie:

- klimatyzacja przedziału pasażerskiego

- system monitoringu

- dynamiczna informacja pasażerska (tablice informacyjne typu LED i monitory LCD, zapowiedzi przystanków)

- fotokomórki w drzwiach dodatkowo zabezpieczające przed przytrzaśnięciem

- platforma dla wózków inwalidzkich i dziecięcych

- ładowarki USB

Koszt zakupu jednego Moderusa Beta to  3,75 mln zł netto.

To bardzo dobra cena za tramwaj spełniający zadane kryteria. Niska podłoga, która znajduje się w części pojazdu, zagwarantuje pełną dostępność pasażerom niepełnosprawnym czy z wózkami dziecięcymi, a klimatyzacja zapewni komfort podróży latem – wylicza Patryk Wild z MPK. – Model tramwaju zaoferowany nam przez Modertrans jest nowocześniejszym kuzynem tramwajów z rodziny pojazdów typu Wras 205 – produkowanych dla nas wcześniej np. przez Protram i lubianych przez pasażerów. Jest to znana i sprawdzona uniwersalna konstrukcja. Gwarantuje też bardzo dobry stosunek jakości do ceny, zwłaszcza na etapie eksploatacji. 

CZYTAJ TAKŻE: Zmieniają kolory wrocławskich tramwajów

Przeczytaj komentarze (4)

Komentarze (4)

:D sobota, 19.12.2015 20:08
Moderus Bieda :)
bodzio sobota, 12.12.2015 13:45
Fajny, podoba mi się. Do zobaczenia na trasie.
JeździecTram piątek, 11.12.2015 16:50
Mam nadzieję, że Moderusy będą się dobrze sprawowały we Wrocławiu. Szkoda,...
Janicka piątek, 11.12.2015 16:33
Całkiem, całkiem trzeba przyznać, dobrze wygląda. W tym malowaniu zdecydowanie...