We Wrocławiu nie chcą nowych tramwajów z Poznania

poniedziałek, 21.12.2015 11:42 6538 2

" Nie kupujcie więcej Moderusów Bieda do Wrocławia" - na Facebooku ruszyła akcja, której celem jest wpłynięcie na władze miasta, by nie kupowały nowych tramwajów Moderus Beta. Powód? Moderusy Beta z poznańskiego Modertransu nie są w pełni niskopodłogowe. 

- Celem naszej akcji jest, aby MPK Wrocław nie rozszerzało zamówienia, w skutek którego do naszego miasta trafiło 8 moderusów, a ogłoszono nowy przetarg na wagony ze 100% niskiej podłogi i długości m. in. 30 metrów na najbardziej obciążone linie - tłumaczą organizatorzy akcji. - MPK Wrocław twiedzi, że chce kupić kolejne 16 sztuk Moderusów Bieda korzystając z pieniędzy unijnych. Te tramwaje to przestarzała konstrukcja oparta na nieśmiertelnej stopiątce z Konstalu. Ma jedynie 25% niskiej podłogi, poprzeczne stopnie i pojedyncze siedzenie. Szkoda środków unijnych na taki tramwaj! Apelujemy, by władze miasta i MPK się opamiętały i kupowały nowoczesne tramwaje ze 100% niskiej podłogi, jak czyni to Warszawa czy Kraków. Jakkolwiek jesteśmy w stanie zrozumieć, że konieczność szybkiego wydania środków unijnych zmusiła władze do kupienia takich wagonów, to nie akceptujemy, by takie zakupy były kontynuowane. Nie kupujcie staroci, bo zostaniemy z nimi tu jeszcze przez 40 lat! Kupujcie nowoczesne, a nie tylko nowe tramwaje.

Przypomnijmy, że Wrocław zakupił 8 Moderusów Beta z możliwością rozszerzenie do sztuk 16. Moderusy Beta są konstruowane w taki sam sposób jak wrocławskie Protramy 205 WrAs i są częściowo niskopodłogowe (25% udziału). Zaś osiem tramwajów z bygdoskiej Pesy, które od pół roku jeżdzą po Wrocławiu, jest całkowicie niskopodłogowych. 

NASZ EKSPERT PORÓWNUJE WROCŁAWSKIE TRAMWAJE

Koszt zakupu jednego Moderusa Beta to 3,75 mln zł, zaś tramwaju z Pesy to 8 mln zł.

To bardzo dobra cena za tramwaj spełniający zadane kryteria. Niska podłoga, która znajduje się w części pojazdu, zagwarantuje pełną dostępność pasażerom niepełnosprawnym czy z wózkami dziecięcymi, a klimatyzacja zapewni komfort podróży latem – wylicza zalety Moderusa Beta Patryk Wild z MPK. – Model tramwaju zaoferowany nam przez Modertrans jest nowocześniejszym kuzynem tramwajów z rodziny pojazdów typu Wras 205 – produkowanych dla nas wcześniej np. przez Protram i lubianych przez pasażerów. Jest to znana i sprawdzona uniwersalna konstrukcja. Gwarantuje też bardzo dobry stosunek jakości do ceny, zwłaszcza na etapie eksploatacji. 

ZOBACZ MODERUSA BETA

MODERUS BETA

Parametry:

- dł.: 28250 mm

- dzer.: 2354 mm

- człon niskopodłogowy:

- liczba miejsc: 214 (siedzących: 40, stojących: 174)

- liczba drzwi: 5 (1 jednoskrzydłowe + 4 dwuskrzydłowych)

- wózki napędowe: 4 szt. skrętne

- napęd: asynchroniczny

- kolor – metalic blue

 Wyposażenie:

- klimatyzacja przedziału pasażerskiego

- system monitoringu

- dynamiczna informacja pasażerska (tablice informacyjne typu LED i monitory LCD, zapowiedzi przystanków)

- fotokomórki w drzwiach dodatkowo zabezpieczające przed przytrzaśnięciem

- platforma dla wózków inwalidzkich i dziecięcych

- ładowarki USB

Przeczytaj komentarze (2)

Komentarze (2)

JeździecTram poniedziałek, 21.12.2015 19:35
Jeśli chodzi o największe miasta, to w tym roku Warszawa...
kowalcyk poniedziałek, 21.12.2015 13:30
Anonimowa malkontencka inicjatywa jakich wiele na FB, nic wartego uwagi.