We Wrocławiu nie chcą nowych tramwajów z Poznania
" Nie kupujcie więcej Moderusów Bieda do Wrocławia" - na Facebooku ruszyła akcja, której celem jest wpłynięcie na władze miasta, by nie kupowały nowych tramwajów Moderus Beta. Powód? Moderusy Beta z poznańskiego Modertransu nie są w pełni niskopodłogowe.
- Celem naszej akcji jest, aby MPK Wrocław nie rozszerzało zamówienia, w skutek którego do naszego miasta trafiło 8 moderusów, a ogłoszono nowy przetarg na wagony ze 100% niskiej podłogi i długości m. in. 30 metrów na najbardziej obciążone linie - tłumaczą organizatorzy akcji. - MPK Wrocław twiedzi, że chce kupić kolejne 16 sztuk Moderusów Bieda korzystając z pieniędzy unijnych. Te tramwaje to przestarzała konstrukcja oparta na nieśmiertelnej stopiątce z Konstalu. Ma jedynie 25% niskiej podłogi, poprzeczne stopnie i pojedyncze siedzenie. Szkoda środków unijnych na taki tramwaj! Apelujemy, by władze miasta i MPK się opamiętały i kupowały nowoczesne tramwaje ze 100% niskiej podłogi, jak czyni to Warszawa czy Kraków. Jakkolwiek jesteśmy w stanie zrozumieć, że konieczność szybkiego wydania środków unijnych zmusiła władze do kupienia takich wagonów, to nie akceptujemy, by takie zakupy były kontynuowane. Nie kupujcie staroci, bo zostaniemy z nimi tu jeszcze przez 40 lat! Kupujcie nowoczesne, a nie tylko nowe tramwaje.
Przypomnijmy, że Wrocław zakupił 8 Moderusów Beta z możliwością rozszerzenie do sztuk 16. Moderusy Beta są konstruowane w taki sam sposób jak wrocławskie Protramy 205 WrAs i są częściowo niskopodłogowe (25% udziału). Zaś osiem tramwajów z bygdoskiej Pesy, które od pół roku jeżdzą po Wrocławiu, jest całkowicie niskopodłogowych.
NASZ EKSPERT PORÓWNUJE WROCŁAWSKIE TRAMWAJE
Koszt zakupu jednego Moderusa Beta to 3,75 mln zł, zaś tramwaju z Pesy to 8 mln zł.
- To bardzo dobra cena za tramwaj spełniający zadane kryteria. Niska podłoga, która znajduje się w części pojazdu, zagwarantuje pełną dostępność pasażerom niepełnosprawnym czy z wózkami dziecięcymi, a klimatyzacja zapewni komfort podróży latem – wylicza zalety Moderusa Beta Patryk Wild z MPK. – Model tramwaju zaoferowany nam przez Modertrans jest nowocześniejszym kuzynem tramwajów z rodziny pojazdów typu Wras 205 – produkowanych dla nas wcześniej np. przez Protram i lubianych przez pasażerów. Jest to znana i sprawdzona uniwersalna konstrukcja. Gwarantuje też bardzo dobry stosunek jakości do ceny, zwłaszcza na etapie eksploatacji.
MODERUS BETA
Parametry:
- dł.: 28250 mm
- dzer.: 2354 mm
- człon niskopodłogowy:
- liczba miejsc: 214 (siedzących: 40, stojących: 174)
- liczba drzwi: 5 (1 jednoskrzydłowe + 4 dwuskrzydłowych)
- wózki napędowe: 4 szt. skrętne
- napęd: asynchroniczny
- kolor – metalic blue
Wyposażenie:
- klimatyzacja przedziału pasażerskiego
- system monitoringu
- dynamiczna informacja pasażerska (tablice informacyjne typu LED i monitory LCD, zapowiedzi przystanków)
- fotokomórki w drzwiach dodatkowo zabezpieczające przed przytrzaśnięciem
- platforma dla wózków inwalidzkich i dziecięcych
- ładowarki USB
Przeczytaj komentarze (2)
Komentarze (2)